piątek, 21 czerwca 2019

Polowanie na SŁONECZKO

W dzień gorącego lata czyli w letnie przesilenie, pojechałam (do wielkiego miasta. ⛵)
szukać KWIATU PAPROCI. Czy znalazłam? TAK (ale o tym opowiem w innym wpisie).


 
                                                                                                                                                                          W Łodzi nie byłam ho, ho, ho, albo jeszcze dłużej. Gdzie to ja nie miałam wejść, co zrobić i czegoż to nie kupić. Buciki na to gorące lato w planach, a i owszem, były. Obleciałam więc niczym oblatywacz pomiędzy półeczkami, a że tempo było zawrotne, bucików nie spostrzegłam. No dobrze, gdyby były TE, z pewnością bym je wyłapała ( chyba mam syndrom - od pierwszego wejrzenia- ). Chciałam napisać, że z żalem opuszczałam sklepy z obuwiem, ale jakoś go nie odczuwałam, więc... więc poszłam dalej. A dalej niestety żal, który mnie pierwej nie złapał, dorwał bezlitośnie, bo co sobie żałować będzie. Dorwał pomiędzy regałami wypełnionymi po swe choler..ne brzegi, książkami. Jeszcze teraz ściska mi du*pę. Tyle książek musiałam zostawić, 😔 ale osiem przytachałam. Tylko jak tu chodzić... w książkach?                                                                                                                                                                 Odwiedziłam Empik


























































Miły widok dla oka, nie powiem 💓
i polecam się
na LATO :)
 
Zawitałam też do antykwariatu. Szukałam książek Marii Buyno-Arctowej, "Słoneczko" i "Kocia mama", ( starych wydań). Nie udało mi się, ale...ale wiem, że kiedyś dotrą do moich rąk. Tymczasem kupiłam ciut młodsze. Niech będą moim talizmanem. Porozmyślam, a może nawet porozmawiam z ich autorką, ( cokolwiek teraz o mnie nie pomyślicie) może mnie natchnie. Może zostanie moją Patronką. Kto wie?





 

           Maria Buyno-Arctowa (16 lipca 1877 w Brzezinach - 13 czerwca 1952 w Dobrzanowie)


 Więcej o pod linkiem 
⏬⏬⏬


Marja Buyno-Arctowa,
redaktorka Mojego Pisemka, autorka licznych książek dla dzieci i młodzieży.
 





 


z Serwis WIKIŹRÓDŁA ↓



firmy „M. Arct“. Księgarnia „M. Arcta“ od kilkudziesięciu lat zajmuje się przedewszystkiem książkami dla młodzieży. Wśród nich pierwsze miejsce zajmują książki p. Marji Buyno-Arctowej, redaktorki „Mojego Pisemka“. Któreż z dzieci nie czytało z przejęciem Ojczyzny, Wilczyska, Rycerza Złotego Serduszka, Słoneczka, Kazi Dużej, Fifinki i wielu, wielu innych. A któż nie zna przepięknej, artystycznej książki: Perły Księżniczki Maji?


Marja Buyno-Arctowa,
redaktorka Mojego Pisemka, autorka licznych książek dla dzieci i młodzieży.
Firma „M. Arct“ zawsze starała się o najwyższy dobór treści i o podniesienie poziomu estetycznego książek. Dowodem tego najlepszym jest wydana serja bogato ilustrowanych książek trzyzłotowych, wśród których pierwsze miejsce zajmują utwory przyjaciółki dzieci, wielkiej poetki,



MOJE PISEMKO  - tygodnik dla dzieci i młodzieży pod redakcją Marji Buyno -Arctowa. Wydawany przez Zakłady Wydawnicze M.Arct. w latach 1902-1936 w formie broszur.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz